fbpx
Coronavirus – Veelgestelde vragen2021-03-29T09:19:57+00:00

Update maart 2021:

Vanaf 26 maart 2021 is Resort de Arendshorst weer geopend. Wij doen ons best om iedereen zo veilig mogelijk te kunnen verwelkomen. De gezondheid van onze gasten en medewerkers staan uiteraard voorop. Wij houden ons aan de maatregelen opgesteld door het RIVM. Deze kunt u vinden op de website van Rijksoverheid.

Mocht u toch nog vragen hebben, kunt u deze mailen naar info@arendshorst.nl.

Algemeen

Moeten vakantieparken en campings dicht?

Nee. Vakantieparken en campings worden niet verplicht tot sluiting. Wel moeten enkele voorzieningen zoals het restaurant, terras en het kinderzwembad dicht. Daarnaast kan de voorzitter van de veiligheidsregio een vakantiepark of camping aanwijzen als verboden gebied. In dat geval moet het vakantiepark of camping sluiten.

Kan ik nog op vakantie vanwege het coronavirus?

De Bungavans op ons vakantiepark zijn geopend voor gasten. Ons vakantiepark ligt in een rustig gebied waar geen bijzondere veiligheidsrisico’s gelden. Daarnaast zijn al onze Bungavans vrijstaand en heeft u geen/weinig contact met andere vakantiegasten.

Uiteraard volgen wij de ontwikkelingen en richtlijnen van het RIVM. Actuele informatie kunt u terugvinden op de website van het RIVM.

Wel vragen wij u om, wanneer u symptomen heeft zoals verkoudheid, benauwdheid, hoesten en koorts niet naar Resort de Arendshorst te komen, maar eerst u te laten testen. Wanneer u een vakantie heeft geboekt bij ons, dient u deze te annuleren/verzetten. Dit in verband met de gezondheid van onze overige gasten en ons personeel. Wij hopen op uw begrip en medewerking.

Ik heb bij u in mei/juni/juli/augustus een vakantie geboekt. Welke maatregelen gelden er dan?

Wij zijn afhankelijk van de maatregelen die de overheid, Gemeente Ommen en veiligheidsregio IJsselland neemt. Op dit moment gelden de huidige maatregelen tot 20 april. Wij zullen net als u de volgende persconferentie af moeten wachten.

De Bungavans zijn op dit moment gewoon geopend en het kampeerterrein is beschikbaar voor kampeermiddelen. Ook het sanitairgebouw is gewoon open voor gebruik.

Welke maatregelen neemt Resort de Arendshorst m.b.t. het coronavirus?

Resort de Arendshorst volgt de ontwikkelingen en richtlijnen rondom het coronavirus op de voet. Indien nodig zullen wij onze procedures verder aanpassen en aanscherpen.

Op ons park hanteren we strikte gezondheidsnormen en informeren en moedigen wij onze gasten aan om de gebruikelijke hygiëneregels in acht te nemen: regelmatig handen wassen, in de elleboog hoesten en wegwerp tissues gebruiken. Daarnaast bieden wij bij de receptie de mogelijkheid om uw handen te desinfecteren.

Wat gebeurt er als het coronavirus op Resort de Arendshorst wordt geconstateerd?

Wij hebben de nodige maatregelen genomen om besmetting met het coronavirus zoveel mogelijk te voorkomen en vragen onze gasten om zich te houden aan deze maatregelen. Wanneer het coronavirus op ons vakantiepark wordt geconstateerd, worden de medische en gezondheidsinstanties onmiddellijk op de hoogte gebracht. Procedures voor infectieziekten worden dan onmiddellijk ingezet.

Het restaurant en terras blijven vooralsnog gesloten. Afhaalservice voor broodjes, patat, snacks, pizza’s en menu’s is wel mogelijk. Openingstijden kunnen echter variëren. Meer informatie hierover vindt u bij de receptie.

Zijn de faciliteiten op Resort de Arendshorst gesloten?

Het restaurant en terras blijven vooralsnog gesloten. Ook het peuter- en kleuterzwembad moet gesloten blijven.

Ik kom met meerdere auto’s. Hoe moet ik het doen met parkeren?

U heeft één parkeerplek bij uw Bungavan of kampeerplaats. U kunt uw tweede auto parkeren op het parkeerterrein. Houd ook hier rekening met ruimte rondom uw auto. Laat minimaal 1,5 meter afstand tussen geparkeerde auto’s. Let er op dat – als mensen uitstappen – nog minimaal 1,5 meter ruimte is tussen personen!

Mag ik bezoek ontvangen?

Wij houden ons aan de regels opgesteld door het RIVM en de overheid. Dat betekend dat op Resort de Arendshorst dezelfde bezoekregeling geldt als bij u thuis. Op dit moment kunt u dus slechts 1 bezoeker per dag verwelkomen. Ook voor bezoekers geldt, bij klachten, blijf thuis!

Geldt de avondklok ook op het vakantiepark?

Wij houden ons aan de regels opgesteld door het RIVM en de overheid. Dus ook aan de avondklok. Voor het uitlaten van de hond kunt u wel de avondklok overtreden. Bij calamiteiten staat de veiligheid van gasten en medewerkers uiteraard voorop.

Bungavans

Zijn de Bungavans geopend voor gasten?

De Bungavans zijn gewoon beschikbaar voor onze gasten. Wij hebben een uitgebreid schoonmaakprotocol voor de Bungavans om het verblijf zo veilig mogelijk te maken voor onze gasten.

Ik ben met meer dan drie personen en wil een huisje huren. Mag dit?

Wij mogen huisjes verhuren aan gezinnen (personen die een gezamenlijk huishouden voeren). Het is niet toegestaan huisjes te verhuren voor samenkomsten, zoals (familie)bijeenkomsten, feesten, reünies en andere bijeenkomsten, waarbij geen sprake is van een gezamenlijke huishouding.

Wat als ik ziek word en ik zit met meerdere personen in een accommodatie?

Als u ziek bent, moet u thuis blijven. Als u koorts heeft, moeten ook uw gezinsleden thuis blijven. Als u tijdens uw vakantie ziek wordt, moet u binnen blijven of met eigen vervoer naar huis gaan en daar binnen blijven.

Kamperen

Ik wil komen kamperen, mag dat?

Kamperen is mogelijk. Het sanitairgebouw is ook geopend. Kampeergasten hoeven dus niet te beschikken over eigen sanitaire voorzieningen. Uiteraard dient u wel 1,5 meter afstand tot uw medegasten te houden.

Ik wil komen kamperen, kan ik privé sanitair boeken bij jullie?

Resort de Arendshorst beschikt niet over privé sanitair. De algemene sanitaire voorzieningen zijn echter gewoon geopend voor gebruik.

Omboeken/Annuleren

Ik wil mijn vakantie in een Bungavan omboeken. Kan dat?

De Bungavans en kampeerplaatsen zijn gewoon beschikbaar. Omdat wij zijn aangesloten bij de Recron, volgen wij de Recron-voorwaarden wat betreft annuleren. Deze kunt u hier vinden.

Ik wil mijn vakantie afzeggen wegens Corona. Krijg ik het geld terug?

Wij zijn aangesloten bij de Recron. De annuleringsregeling van de (HISWA)RECRON is daarom van toepassing op alle boekingen. Dat betekent dat u een deel of het geheel (bij annulering op de dag van de ingangsdatum) van de overeengekomen prijs zal moeten betalen.